Vall�si t�rsadalmak igaz�n m�ly korszakainak alkot�i vesz�ly helyett a harm�ni�t, a k�z�s �dv�t kerest�k, ez�rt nem is szign�lt�k m�veiket, noha nyilv�n akadt k�zt�k, aki sikerre �h�tozott, de ezek
is tudt�k, hogy a sikerhez egy�ltal�n nem kell legy�zni senki m�st, legkev�sb� az apjukat.
Annak a k�rd�snek az eld�nt�se, hogy ki jutott messzebb Isten kimondhatatlan nev�nek megfogalmaz�s�ban, nem prof�n b�r�kra tartozik, egyed�l Istenre. Az � j�t�kszab�lyait ismerj�k az Evang�liumb�l, vagy a hagyom�ny szent k�nyveib�l - ezek szerint
az jut messzebbre, aki kev�sb� akar gy�zni, aki al�zatosabb.
Aki apja helyett �nmag�t gy�zi le.
Ami a Szl�vics mestereket �sszek�ti, az el�sz�r is a csal�di hagyom�ny normalit�sa. M�sodszor az al�zat. A mesters�g �sr�gi szab�lyainak megrend�lt tisztelete, ismerete �s alkalmaz�sa.
Ez a kultikus m�v�szet �s minden tev�kenys�g alapja, ez a m�vel�s, az anyag f�lemel�se, a szellem k�r�be. Sz�mtalan ki�ll�t�son l�thatjuk, hogy a f�mszobr�szok olyan t�rgyakat adnak ki a kez�kb�l, amilyeneket egy tisztess�ges lakatosinas sz�gyellne.
A k�t m�v�sz tov�bbi fontos k�z�s von�sa a der�. Hamvas B�la, m�lt sz�zad legnagyobb magyar gondolkod�ja ezt �rta k�l�nb�z� m�veiben a der�r�l.




Czak� G�bor: H�lgyeim �s Uraim...